Alle de medvirkende omkring bilen der er ligeså stillestående som resten af forestillingen Crash på Edison., Foto Søren Meisner

Dødskørsel

Af Per Lundsgaard 7. marts 2018

Forestillingen Crash på Edison kører galt i mere end en forstand. Patetisk og ufrivilligt komisk ender det med at blive.

Titel:
Crash

Teater:
Edison

Spilleperiode:
3. marts - 24. marts 2018
derefter på Den Fynske Opera og Cph Stage.

Teatergruppen Sew Flunk Fury Wit har tidligere lavet den ganske udmærkede forestilling Støv. Nu præsenterer de deres nyeste forestilling Crash på Betty Nansen Teatrets anneksscene Edison. Det er desværre en ganske anden mislykket affære end forgængeren Støv.

Angiveligt skulle denne forestilling handle om et biluheld hvor et par kører galt og ser deres liv passere revy mens bilen splintres. Man kan konstatere at det ikke er et særligt interessant liv de har haft. For forestillingen keder i den grad sit publikum. På et tidspunkt sidder de to medvirkende midt på scenen og falder trætte og søvndyssende sammen – det virker nærmest som en spejling af de publikummer der ikke allerede er udvandret i løbet af forestillingen.

Patetisk er det og ufrivilligt komisk, kunne man høre på de mange fnis i salen. Det forsøger så meget at være kunst at det bliver kunstigt.

Regina Unnur Ólafsdottir har en smuk sopranstemme, men Svend E. Kristensen ejer ikke nogen særlig god sangstemme – og endnu mindre nogen særlig god sceneudstråling. Musikken er glimrende udført af Rune Risager på guitar og Josefine Opsahl på cello, men Peter Khlmetz Møllers musik er deprimerende kedelig og Neill Cardinal Furios libretto endnu værre.

Der er klodsede og underlige sekvenser med dukker og symbolik der ingen mening giver. Aldrig har et biluheld været så stillestående og udramatisk – et crash der aldrig kommer. Samtidig er det fejlagtigt at tro at ved at gøre alt i langsomt tempo bliver det poetisk – det bliver ofte bare kedeligt.

Gab for en aften!

Tjek os ud

Teater

Annonce

Turen går til Oslo 

Oslo ligger bogstaveligt for ens fødder når man tager DFDS “Oslobåd". Fra luksus til luksus – de næste 48 ti...

De fleste vælger desværre flyet når de skal til Oslo, dels fordi det er billigt, dels fordi ...

Skal du ud at rejse?

Hvor går turen hen når du skal på ferie? I februar besøgt vi Gran Canaria på en afbudsrejse, og nu tager vi bl...

Indgangen til maj betyder at vi tager hul på et helt nyt ferieår. Men hvordan skal vi nu fordele v...

Mikkel Bay Mortensen i front for et flot sammenspillet ensemble i musicalen og den berømte forårsrulle på Odense Teater.

Den syngende forårsrulle

Odense Teater imponerer med en ambitiøs ny gennemkomponeret musical om familien Wang og hvordan den velkendte ...

22. maj
Årets velvalgte hold i Cirkusrevyen 2018 på Bakken.

Elegant revy på Bakken

Årets Cirkusrevy er en af de mest elegante man har set i cirkusteltet på Bakken i mange år.

20. maj
Der er godt gang i det ægteskabelige forviklinger i farcen Ding Dong på Odense Teater.

Elegant farce i Odense

Feydeaus farce om utroskab bliver på Odense Teater opført med masser af stil og sjove præstationer men mangler...

11. maj
Det er altid en oplevelse at overvære balletten Etudes på Det Kongelige Teater - også denne gang i programmet Ballet de Luxe.

Luksusballet på Det Kongelige Teater

Det er en rigtig god idé med disse balletaftener med lækre højdepunkter fra ballettens verden – og så i luksus...

8. maj