Alle de medvirkende omkring bilen der er ligeså stillestående som resten af forestillingen Crash på Edison., Foto Søren Meisner

Dødskørsel

Af Per Lundsgaard 7. marts 2018

Forestillingen Crash på Edison kører galt i mere end en forstand. Patetisk og ufrivilligt komisk ender det med at blive.

Titel:
Crash

Teater:
Edison

Spilleperiode:
3. marts - 24. marts 2018
derefter på Den Fynske Opera og Cph Stage.

Teatergruppen Sew Flunk Fury Wit har tidligere lavet den ganske udmærkede forestilling Støv. Nu præsenterer de deres nyeste forestilling Crash på Betty Nansen Teatrets anneksscene Edison. Det er desværre en ganske anden mislykket affære end forgængeren Støv.

Angiveligt skulle denne forestilling handle om et biluheld hvor et par kører galt og ser deres liv passere revy mens bilen splintres. Man kan konstatere at det ikke er et særligt interessant liv de har haft. For forestillingen keder i den grad sit publikum. På et tidspunkt sidder de to medvirkende midt på scenen og falder trætte og søvndyssende sammen – det virker nærmest som en spejling af de publikummer der ikke allerede er udvandret i løbet af forestillingen.

Patetisk er det og ufrivilligt komisk, kunne man høre på de mange fnis i salen. Det forsøger så meget at være kunst at det bliver kunstigt.

Regina Unnur Ólafsdottir har en smuk sopranstemme, men Svend E. Kristensen ejer ikke nogen særlig god sangstemme – og endnu mindre nogen særlig god sceneudstråling. Musikken er glimrende udført af Rune Risager på guitar og Josefine Opsahl på cello, men Peter Khlmetz Møllers musik er deprimerende kedelig og Neill Cardinal Furios libretto endnu værre.

Der er klodsede og underlige sekvenser med dukker og symbolik der ingen mening giver. Aldrig har et biluheld været så stillestående og udramatisk – et crash der aldrig kommer. Samtidig er det fejlagtigt at tro at ved at gøre alt i langsomt tempo bliver det poetisk – det bliver ofte bare kedeligt.

Gab for en aften!

Tjek os ud

Teater

Annonce

Jagten på den ultimative sommerdessert

Sol, sommer og gode desserter på Madklubbens to restauranter Bistro Royal og Brasserie Royal.

Selvom den danske sommer altid på en eller anden måde er et godt samtale emne, handler den som regel mest om r...

Turen går til Prag 

Så går turen til Prag. Vi tager med DSB Interrail og bor på det tidligere Boscolo Prague som nu hedder Carlo I...

Som vi skrev for noget tid siden, skulle vores næste rejse fortages med tog så i samarbejde med DS...

Det er anden akten der fremstår mest vellykket i Den Kongelige Operas genopsætning af La Boheme.

Populært gensyn på Operaen

La Bohème er tilbage på repertoiret på Operaen i Elisabeth Lintons nænsomme og fine iscenesættelse

22. okt
Morten Hee Andersen er alle figurene i den barske historie Færdig med Eddy om en ung homoseksuel drengs forsøg på at overleve i en lille fattig by.

Flugten til accepten

Færdig med Eddy på Edison er en barsk historie om en ung homoseksuel dreng der ikke passer ind i det lille mac...

20. okt
De medvirkende skuespilelever i forestillingen Skybrud på Odense Teater - hvor desværre kun ganske få gør sig heldigt bemærket.

Rygere i problemer

Statens Scenekunstskole - Teaterskolen i Odense har valgt et mærkeligt gammeldags og tilbageskuende stykke som...

16. okt
Kim Ace Nielsen svinger sig lige ind i vores hjerter som hovedrollen i Disneys musical Tarzan på Fredericia Teater.

Tarzan - musicalens konge!

Fredericia Teater er tilbage i forrygende storform i Disney-musicalen Tarzan der spiller i et hæsblæsende temp...

11. okt