Det er noget showet kører og musikken spiller at musicalen Seebach løfter sig helt op i det euforiske., Foto Søren Malmose

Seebach får taget til at løfte sig på Gamle Scene

Af Per Lundsgaard 25. juni 2018

Fredericia Teater har igen indtaget Det Kongelige Teaters Gamle Scene – denne gang med deres storsælgende musical om familien Seebach.

Titel:
Seebach

Teater:
Fredreicia Teater på
Det Kongelige Teater
Gamle Scene

Spilleperiode:
22. juni - 29. juli 2018

Når musikken spiller og de medvirkende synger og danser, fås det simpelthen ikke bedre i den danske musicalverden end i musicalen Seebach med Fredericia Teater på Det Kongelige Teaters Gamle Scene.  Salen bliver nærmest euforisk af al det talent, den dygtighed og energi der udfolder sig på scenen. Dertil kommer en smuk lyssætning, en imponerende video-scenografi samt et band med en lyd der er perfekt afstemt til rummet og de medvirkende. Det hele er krydret med en koreografi af Kim Ace der stadig er et gevaldigt plus for forestillingen. 

Problemet med musicalen Seebach opstår når der ikke synges, og historien skal fortælles i tekst uden sang. Manuskriptet er stadig forestillingens svageste punkt – som det var det ved ur-premieren i Fredericia sidste efterår. Der er stadig de forvirrende og umotiverede spring frem og tilbage i handlingen for at få en dramatisk dramaturgi til at gå op inden pausen.  

Men det tager ikke den gejst og gnist væk der tændes hos både de medvirkende og hos publikum. Joakim Lind Tranberg er stadig uovertruffen i rollen som Rasmus Seebach og har masser af hjertelighed men også den desperation og frustration der ligger i at have sin fars deroute med i bagagen. Pelle Emil Hebsgaard har fundet en endnu dybere ro og konflikt i sin fine figurtegning af Tommy Seebach. Rundt om dem er der et ensemble der er meget svingende i niveau – men ikke når det gælder det musiske. Her er vi i den absolutte top. 

Skønt er det stadig at se de kopierede Melodi Grand Prix indslag – og aftenens sidste del med en mini-koncert fås simpelthen ikke bedre af Rasmus Seebach selv. 

En festlig aften på Det Kongelige Teater som også gerne vil andet end bare underholde – et langt stykke hen ad vejen lykkes det også at få det hele til at gå op. 

Tjek os ud

Teater

Annonce

Hvem kan sige nej til en omgang fransk?

For to år siden fik Regnbuepladsen en ny restaurant da Madklubben og Steak Royal flyttede ind. Her knap to år ...

I to år har man kunne vælte sig i kød, kød og mere kød. Altid store saftige b...

Turen går... med Interrail 

Har man ikke har travlt, er det at rejse med tog noget af det smukkeste, og med DSB Interrail kan man hoppe af...

Der er vist ikke nogen rigtig eller forkert måde at bruge en interrail-billet på. Som DSB selv skr...

La Bayadère i Prag

Kan man være heldigere end at opleve koreografen Javier Torres nyfortolkning af La Bayadère mens man er i Prag...

7. jul
Sonja Richter som centrum for alles opmærksomhed i Misantropen i Grønnegårdsteatret.

Monoton Misantrop 

Flot er det i Grønnegårdsteatret med blå himmel, grønne træer og flotte kostumer, men en smule stillestående b...

30. jun
De tre medvirkende i forestillingen Forever Young er oplagte men mangler den sidste gnist til at hive morskaben hjem.

Op med sprøjten

Denne farce over medicinalindustrien har selv brug for en saltvandsindsprøjtning. 

25. jun
Årets tre charmerende medvirkende i Ganløse Revyen, Camille Rommedahl, Martin Knudsen og Liselotte Krogager.

Varm og charmerende aften i Ganløse

Der er altid en helt særlig stemning på Ganløse Kro når man sidder bænket ved de lange borde og skel se revy. ...

18. jun