McDonalds i Frankrig viser sig åbenbart som forgangsland med hensyn til at markedsføre sig direkte til homoseksuelle med reklame kampagnen Come As You Are. McDonalds i USA takkede nej og nu udtaler markeringsdirektør, Joachim Knudsen for McDonalds i Danmark også, at de ingen planer har om at vise reklamen herhjemme.
Af Marie Nielsen
Så vi må se langt efter reklamen Kom som du er i Danmark. Og se langt efter, at virksomheder, som McDonalds i Danmark, tør bryde med fordomme og normer ved at signalere, at alle skal føle sig frie og hjemme, også med en Big Mac.
Igen, vi udvikler og producerer som udgangspunkt vores markedsføring lokalt, også i Danmark, og vi har på nuværende tidspunkt ingen planer om at sende reklamen herhjemme, udtaler Joachim Knudsen.Det mest interessante er, om McDonalds i Danmark vil bringe reklamen eller noget tilsvarende?
I vores danske markedsføring henvender vi os til vores gæster, som repræsenterer et bredt udsnit af den danske befolkning. Vores markedsføring henvender sig derfor typisk til fx familier eller dem, vi kalder 'young adult'.Men har McDonalds DK tidligere tænkt sig på at markedsføre sig direkte homoseksuelle herhjemme? Vi udvikler som sagt vores markedsføring lokalt, og det er derfor en beslutning, hvert enkelt marked selv må tage.
Han fortætter på spørgsmålet om holdningen til, at USA ikke vil vise reklamen:
, udtaler Joachim Knudsen, marketingsdirektør for McDonalds Danmark A/S.Det har vi ikke som sådan en holdning til. Som udgangspunkt udvikler og producerer vi vores markedsføring lokalt, det gælder også Frankrig Men hvordan forholder McDonalds i Danmark sig til reklamen? Og til at de i Frankrig markedsfører sig med sådan en kampagne?
I USA udtaler marketingsdirektør, Don Thompson, at fast food giganten ikke vil vise den omtalte reklame, fordi reklamen i forhold til Frankrig ikke er rigtig for landet på grund af anderledes kulturelle normer.
McDonald's i Frankrig frigav en ny reklame kampagne med titlen Kom som du er, i et forsøg på at vise McDonalds som et sted, hvor folk kan føle sig frie og hjemme. Reklamen, som på nuværende tidspunkt er blevet set af næsten 2 millioner på YouTube, imponerer hverken McDonalds i USA eller Danmark.
McDonalds i Frankrig viser sig åbenbart som forgangsland med hensyn til at markedsføre sig direkte til homoseksuelle med reklame kampagnen Come As You Are. McDonalds i USA takkede nej og nu udtaler markeringsdirektør, Joachim Knudsen for McDonalds i Danmark også, at de ingen planer har om at vise reklamen herhjemme.
Skribenter, fotografer søges til at lave nyheder, tage rundt på miljøet steder og lave reportager når der er events. Se mereher