Fra Youtube

McDonald’s DK siger nej til at vise fransk homo reklame

Af Tejs Ellesøe 20. juni 2010

McDonald’s i Frankrig viser sig åbenbart som forgangsland med hensyn til at markedsføre sig direkte til homoseksuelle med reklame kampagnen ”Come As You Are”. McDonald’s i USA takkede nej og nu udtaler markeringsdirektør, Joachim Knudsen for McDonald’s i Danmark også, at de ingen planer har om at vise reklamen herhjemme.

Af Marie Nielsen

Så vi må se langt efter reklamen ”Kom som du er” i Danmark. Og se langt efter, at virksomheder, som McDonald’s i Danmark, tør bryde med fordomme og normer ved at signalere, at alle skal føle sig frie og hjemme, også med en Big Mac.

Igen, vi udvikler og producerer som udgangspunkt vores markedsføring lokalt, også i Danmark, og vi har på nuværende tidspunkt ingen planer om at sende reklamen herhjemme”, udtaler Joachim Knudsen.Det mest interessante er, om McDonald’s i Danmark vil bringe reklamen eller noget tilsvarende? ”

I vores danske markedsføring henvender vi os til vores gæster, som repræsenterer et bredt udsnit af den danske befolkning. Vores markedsføring henvender sig derfor typisk til fx familier eller dem, vi kalder 'young adult”'.Men har McDonald’s DK tidligere tænkt sig på at markedsføre sig direkte homoseksuelle herhjemme? ”Vi udvikler som sagt vores markedsføring lokalt, og det er derfor en beslutning, hvert enkelt marked selv må tage”.

Han fortætter på spørgsmålet om holdningen til, at USA ikke vil vise reklamen: ”
 
, udtaler Joachim Knudsen, marketingsdirektør for McDonald’s Danmark A/S.Det har vi ikke som sådan en holdning til. Som udgangspunkt udvikler og producerer vi vores markedsføring lokalt, det gælder også Frankrig””  Men hvordan forholder McDonald’s i Danmark sig til reklamen? Og til at de i Frankrig markedsfører sig med sådan en kampagne?

I USA udtaler marketingsdirektør, Don Thompson, at fast food giganten ikke vil vise den omtalte reklame, fordi reklamen i forhold til Frankrig ikke er rigtig for landet på grund af anderledes kulturelle normer.

McDonald's i Frankrig frigav en ny reklame kampagne med titlen ”Kom som du er”, i et forsøg på at vise McDonald’s som et sted, hvor folk kan føle sig frie og hjemme. Reklamen, som på nuværende tidspunkt er blevet set af næsten 2 millioner på YouTube, imponerer hverken McDonald’s i USA eller Danmark.

McDonald’s i Frankrig viser sig åbenbart som forgangsland med hensyn til at markedsføre sig direkte til homoseksuelle med reklame kampagnen ”Come As You Are”. McDonald’s i USA takkede nej og nu udtaler markeringsdirektør, Joachim Knudsen for McDonald’s i Danmark også, at de ingen planer har om at vise reklamen herhjemme.

Skribenter, fotografer søges til at lave nyheder, tage rundt på miljøet steder og lave reportager når der er events. Se mereher

Tjek os ud

Nyheder

Annonce

Skræddersyede drinks i hemmelig kælder

Er niche-gin og special-tonic ved at være et overstået stadie? Så er det måske tid at besøge Kyros & Co i Tegl...

Jeg er så gammeldags at jeg helst skal have min bil med – ALLE steder. I aftes førte det ti...

Jagten på den ultimative sommerdessert

Sol, sommer og gode desserter på Madklubbens to restauranter Bistro Royal og Brasserie Royal.

Selvom den danske sommer altid på en eller anden måde er et godt samtale emne, handler den som regel mest om r...

Operaen er fuld af julelys til årets store julekoncert.

Julen har englelyd

Det kongelige Teater inviterer til julekoncert på Operaen med masser af vellyd, eventyr og søde balletbørn.

10. dec
Det Kongelige Kapel på plads til koncert på Operaen.

En Nielsen og to russere

Koncert i det helt store udtræk med Det Kongelige Kapel

10. dec

Sigmund siger: “Julen varer evigt!”

Sigmund er ikke den første, der gør det. Tidligere har både Anne Linnet, MC Einar, Kim Larsen og senest Bryan ...

8. dec
Der er masser af lyserøde farver og dans i Nøddeknækkeren på Det Kongelige Teater.

Kongelig candy-floss 

Det Kongelige Teater har igen George Balanchines Nøddeknækker på juleprogrammet  fuld af lyserød engelsk jules...

4. dec