Fra Youtube

McDonald’s DK siger nej til at vise fransk homo reklame

Af Tejs Ellesøe 20. juni 2010

McDonald’s i Frankrig viser sig åbenbart som forgangsland med hensyn til at markedsføre sig direkte til homoseksuelle med reklame kampagnen ”Come As You Are”. McDonald’s i USA takkede nej og nu udtaler markeringsdirektør, Joachim Knudsen for McDonald’s i Danmark også, at de ingen planer har om at vise reklamen herhjemme.

Af Marie Nielsen

Så vi må se langt efter reklamen ”Kom som du er” i Danmark. Og se langt efter, at virksomheder, som McDonald’s i Danmark, tør bryde med fordomme og normer ved at signalere, at alle skal føle sig frie og hjemme, også med en Big Mac.

Igen, vi udvikler og producerer som udgangspunkt vores markedsføring lokalt, også i Danmark, og vi har på nuværende tidspunkt ingen planer om at sende reklamen herhjemme”, udtaler Joachim Knudsen.Det mest interessante er, om McDonald’s i Danmark vil bringe reklamen eller noget tilsvarende? ”

I vores danske markedsføring henvender vi os til vores gæster, som repræsenterer et bredt udsnit af den danske befolkning. Vores markedsføring henvender sig derfor typisk til fx familier eller dem, vi kalder 'young adult”'.Men har McDonald’s DK tidligere tænkt sig på at markedsføre sig direkte homoseksuelle herhjemme? ”Vi udvikler som sagt vores markedsføring lokalt, og det er derfor en beslutning, hvert enkelt marked selv må tage”.

Han fortætter på spørgsmålet om holdningen til, at USA ikke vil vise reklamen: ”
 
, udtaler Joachim Knudsen, marketingsdirektør for McDonald’s Danmark A/S.Det har vi ikke som sådan en holdning til. Som udgangspunkt udvikler og producerer vi vores markedsføring lokalt, det gælder også Frankrig””  Men hvordan forholder McDonald’s i Danmark sig til reklamen? Og til at de i Frankrig markedsfører sig med sådan en kampagne?

I USA udtaler marketingsdirektør, Don Thompson, at fast food giganten ikke vil vise den omtalte reklame, fordi reklamen i forhold til Frankrig ikke er rigtig for landet på grund af anderledes kulturelle normer.

McDonald's i Frankrig frigav en ny reklame kampagne med titlen ”Kom som du er”, i et forsøg på at vise McDonald’s som et sted, hvor folk kan føle sig frie og hjemme. Reklamen, som på nuværende tidspunkt er blevet set af næsten 2 millioner på YouTube, imponerer hverken McDonald’s i USA eller Danmark.

McDonald’s i Frankrig viser sig åbenbart som forgangsland med hensyn til at markedsføre sig direkte til homoseksuelle med reklame kampagnen ”Come As You Are”. McDonald’s i USA takkede nej og nu udtaler markeringsdirektør, Joachim Knudsen for McDonald’s i Danmark også, at de ingen planer har om at vise reklamen herhjemme.

Skribenter, fotografer søges til at lave nyheder, tage rundt på miljøet steder og lave reportager når der er events. Se mereher

Tjek os ud

Nyheder

Annonce

Bedste hotelmorgenmad i København

Er morgenmad virkelig det nye “sort”?

Nogle siger, at morgenmad er det vigtigste måltid på dagen, men graver man efter bevis for dette, ...

Hotel Skovly - en perle på Bornholm 

Endnu en påskeferie er bag os. Folk har forskellige præferencer, når det kommer til hvordan og hvad de bruger ...

Hotel Skovly ligger i nærheden af Rønne og er let fremkommeligt uanset om man bruger den offentli...

Sofie Pallesen og Anton Hjort er de helt rigtige til at formidle Jon Fosses børnebog Kant på Parkteatret i Frederikssund.

Ud over kanten

Park Teatret har haft premiere på den fine forestilling Kant – om en dreng, der undres over universets uendeli...

18. apr
Ulla Henningsen og Waage Sandø er forrygende gode i den mindre gode komedie Nye Tider på Folketaetret.

Komedie uden kant

Folketeatret har Danmarkspremiere på den amerikanske feel-goodkomedie Grand Horizons, som på dansk er blevet t...

18. apr
Trine Pallesen sammen med det gode orkester i forestillingen Ta' mig som jeg er om Grethe Ingemann.

Hyggelig Grethe Ingmann forestilling i Tivoli

Man kan lige nå det i aften, hvis man vil have en hyggelig og nostalgisk aften i selskab med Trine Pallesens f...

18. apr
Det er et herligt musikalsk hold der er på scenen i kabareten

Kun det bedste er godt nok

Den rigtigt gode idé med Kunstnerkabaret på Riddersalen fortsætter flot med den nyeste forestilling. 

10. apr