Copenhagen Pride kunne i år vise det røde armbånd frem, og de kan stolt fortælle at trods Covid-19 / Corona har de solgt 13.000 stk.
Det regnbuefarvede Støttearmbånd som Copenhagen Pride lancerede i 2016, og som danskerne og turisterne i den grad har taget til sig, har indtil nu solgt 64.783, hvis man skal stole på de tal som Copenhagen Pride i årenes løb har fortalt os – og det kan man vist roligt gøre.
I sommer kom EkstraBladet ellers med forkerte oplysninger i en artikel om Copenhagen Pride om at sponsorerne i år svigtede pga Covid-189/Corona. I artiklen skriver EkstraBladet at der er solgt armbånd for ikke mindre end 750.000 kroner hvilket svarer til 15.000 solgte armbånd i 2019. Da vi kontaktede EkstraBladet, spurgte vi hvor de havde de tal fra, da det ikke helt stemte. Journalisten kastede bolden videre til Priden da det var de tal de havde oplyst.
Det tal kunne vi ikke få til at passe da Priden til os i 2019 oplyste at der var solgt 20.000 armbånd. Man smider ikke lige 5000 armbånd væk til en værdi af 250.000 kroner.
Så vi sendte en mail til Copenhagen Pride som kunne oplyse at tallet på de 20.000 var korrekt,og at der måske var oplyst et beløb til EkstraBladet uden moms, hvilket var de 250.000 kroner.
2020, skuffet resultat, og alligevel ikke
Copenhagen Pride har oplyst at de i år har solgt ikke mindre end 13.000 armbånd, og set i forhold til tidligere års flotte salgsresultater er det skuffende, for vi skal helt tilbage til 2017 hvor der blev solgt mindre.
Men set i lyset af Covid-19 / Corona er det et ganske flot resultat som Copenhagen Pride kan præsentere.
Selvom der ikke blev solgt mange støttearmbånd på Rådhuspladsen i 2020, så har bl.a. Netto taget deres andel.
Resultatet for andre år, incl. i år, ser det således ud:
2016 blev der solgt 7200 (Grøn)
2017 blev der solgt 11.083 (Orange)
2018 blev der solgt 13.500 (Blå)
2019 blev der solgt 20.000 (Lilla)
2020 blev der solgt 13.000 (Rød)
Vi kan allerede nu afsløre at farven i 2021 bliver Gul.