Årets revyhold med instruktør Jan Hertz efter den veloverståede premiere på Ganløse Revyen 2017., Foto Niels-Steen Andersen

Charmerende revyaften

Af Per Lundsgaard 19. juni 2017

Ganløserevyen er altid en revy helt for sig selv med en skør og skæv vinkel og et frækt tempo. Det er den også i år, men med lidt svagere numre end tidligere.

TITEL:
Ganløserevyen 2017

TEATER:
Ganløse Kro

SPILLEPERIODE:
18. juni – 26. august 2017

Man begynder godt i Ganløse: Maden er i særklasse en af årets bedste revymenuer, og stemningen ved bordene er som en af de bedre familiefester. Vi sidder bænket tæt, men stemningen er hjertevarm.

Hjertevarme er også de tre skuespillere, der med højt humør, energi og flot vokal får os igennem den rappe revy, der suser afsted i forrygende tempo med fuld skrue på afleveringerne. Jan Hertz har iscenesat med fast men kærlig hånd og med god sans for at flytte rundt på de tre skuespillere på scenen, så der er et konstant flow over revyen. Det er godt med tempoet for en del af numrene tåler ikke, at man kommer til at opdage, at de absolut ikke handler om meget, og at pointen er fundet, allerede næsten inden de er begyndt.

Værst går det udover Carsten Svendsen i et ligegyldigt nummer om parterapi og et ret klodset forsøg på at måle publikums talent -  som publikum. Heldigvis er den charmerende revydebutant så dygtig en spiller at numrene glider ned uden at tabes helt på gulvet. Han er et fund i revyen. Sangligt på toppen, spillemæssigt alsidig og adræt i den fikse showkoreografi som Jan Hertz også er mester for. Liselotte Krogager har en frodig og fandenivoldsk udstråling og energi på scenen, mens Randi Winther spiller på det underfundige og skæve. Ligesom Carsten Svendsen er begge piger absolut i topform rent vokalt – og især i fællesnumrene scores der point på den sanglige kvalitet med flotte harmonier i luften. Musikalsk ansvarlig er Michael Sunding, som sørger for gode overgange mellem numrene og raffinerede revymelodier - desværre er lyden fra keyboardet til tider en smule skarp.

Der er revyperler i nummeret om enlige bondekoner på scorejagt og et formidabelt melodi grand prix potpourri om det grå guld, begge skrevet af unge Lukas Birch. En stærk tekst af Mikkel Tiedt til Randi Winther om en udslettelig dansk kvinde, der pludselig ser meningen i livet med at melde sig ind i islamisk stat – for så kan hun endelig få opmærksomhed, og alle tre medvirkende er herlige som skønne prinsesser på blokken. Det hele rammes flot ind af Rasmus Krogsgaards åbnings- og slutnummer, hvor der elegant tales om sort/hvidt og farver. Der tales også om at have hjertet på rette sted – og det har hele revyholdet på Ganløse Kro.

Må revyen fortsætte i samme skæve og ligefremme stil i mange år frem i tiden – så tager vi gerne med, at tekstniveauet i år er ret meget på det jævne.

Tjek os ud

Teater

Annonce

Bedste hotelmorgenmad i København

Er morgenmad virkelig det nye “sort”?

Nogle siger, at morgenmad er det vigtigste måltid på dagen, men graver man efter bevis for dette, ...

Hotel Skovly - en perle på Bornholm 

Endnu en påskeferie er bag os. Folk har forskellige præferencer, når det kommer til hvordan og hvad de bruger ...

Hotel Skovly ligger i nærheden af Rønne og er let fremkommeligt uanset om man bruger den offentli...

Sofie Pallesen og Anton Hjort er de helt rigtige til at formidle Jon Fosses børnebog Kant på Parkteatret i Frederikssund.

Ud over kanten

Park Teatret har haft premiere på den fine forestilling Kant – om en dreng, der undres over universets uendeli...

18. apr
Ulla Henningsen og Waage Sandø er forrygende gode i den mindre gode komedie Nye Tider på Folketaetret.

Komedie uden kant

Folketeatret har Danmarkspremiere på den amerikanske feel-goodkomedie Grand Horizons, som på dansk er blevet t...

18. apr
Trine Pallesen sammen med det gode orkester i forestillingen Ta' mig som jeg er om Grethe Ingemann.

Hyggelig Grethe Ingmann forestilling i Tivoli

Man kan lige nå det i aften, hvis man vil have en hyggelig og nostalgisk aften i selskab med Trine Pallesens f...

18. apr
Det er et herligt musikalsk hold der er på scenen i kabareten

Kun det bedste er godt nok

Den rigtigt gode idé med Kunstnerkabaret på Riddersalen fortsætter flot med den nyeste forestilling. 

10. apr