Årets show i Wallamns fejrer de 20 år at det svenske koncept har været i Cirkusbygningen. , Foto John Resborn

Festligt jubilæumsshow på Wallmans 

Af Per Lundsgaard 20. september 2024

Wallmans i København fejrer deres 20 års jubilæum i Cirkusbygningen med et show der passende hedder Jubilee.

Titel:
Jubilee

Teater:
Wallmans Cirkusbygningen

Spilleperiode:
Frem til 29. marts 2025

Wallmans har de sidste tyve år begejstret det københavnske publikum med forestillinger der var fulde af show på højt plan og med frække og forførende sangere, dansere og artister med et glimt i øjet – og så med en signatursuppe som man med spænding og glæde venter et helt år på at smage igen. 

Suppen holder altid kvaliteten og i år følger resten af menuen også med: Det er imponerende, hvor gnidningsløst serveringen forergår, og hvordan maden har den perfekte temperatur, når den bliver serveret. 

Det specielle i Wallmans er jo, at det er det kunstneriske personale, der også serverer – sammen med det store hold af tjenere, som også er til stede. Ved vores bord havde vi den dygtige danser Annie, der i mellem sine optrædener også havde tid til at spørge, om vi manglede noget. 

Selve showet i år var bedre end sidste år, og holdet virkede mere homogent. Meegan Moore var en mere sympatisk vært i år og synes at være faldet bedre på plads i værtinderollen. 

Med på holdet var heldigvis atter den ukrainske artist Dmitriy Karpenko, som viste exceptionelle evner med kroppen oppe under kuplen. De to øvrige artister var også oppe i luften – den ene hængende i en spiral, den anden i håret!

Det var et stærkt hold af sangere, der måske manglede at vise lidt individuel personlighed. Man lagde dog især mærke til Maria Jørsted hos kvinderne og Rasmus Sønderberg og Johan Huumonen hos herrerne, selvom sidstnævntes videointro var lidt lang – særligt når der er problemer med teknikken. 

Holdet af kun kvindelige dansere var også bedre brugt end de sidste par år, og dejligt når der kommer en anden energi ind i numrene, når de to mænd, artist Dmitry Karpenko og sanger Johan Huumonen, få gange blander sig med danserne. 

Alle koreografierne lignede dog meget hinanden, og man kunne ikke rigtig se, at der havde været forskellige koreografer inde over – også her manglede der noget individuelt udtryk. 

Til gengæld var Karen Christoffersens kostumer godt sat sammen til de enkelte numre – vi var bare meget i samme genre og savnede en ordentlig omgang glimmer og frækt glimt i øjet, som der var for nogle sæsoner siden. Det hele synes en smule træt i udtrykket, selvom man ihærdigt prøvede at være mere rockende larmende og moderne i udtrykket, men fordi det syntes så forceret, virkede det også meget gammeldags. 

Det synes, som om man måske skal have nogle friske øjne på showet – især nu når Cirkusbyningen også skal renoveres.

Tjek os ud

Teater

Annonce
 Firenze

5 fantastiske byer til en forlænget weekend

Foråret er en perfekt tid til at tage på opdagelse i Europa. Uanset om du vælger Berlins moderne vibe, Firenze...

Selvom det er mere klimavenligt at rejse med tog eller bus, er fly stadig det foretrukne transportmiddel for d...

Hvordan skal rejsen i 2025 forgå?

I takt med at klimakrisen eskalerer, bliver spørgsmålet om, hvordan vi rejser, stadig mere presserende. Skal v...

Er det et fly? Er det et tog? Eller er det en bus? Man kunne næsten tro, vi taler om Superman, men sandh...

Det er Frederik Cilius som Jeppe der gør Jeppe på Bjerget til en stor teateroplevelse.

Cilius som ene stjerne på bjerget

Frederik Cilius er ganske enkelt fremragende som Jeppe i Holbergs kanoniserede komedie Jeppe på Bjerget på Det...

24. jan

75-årig ikon gæster Smukfest

Gloria Gaynor, discoens ubestridte dronning og et ikon for LGBT+-miljøet, besøger Smukfest til sommer. Med sit...

22. jan

Bryan Adams indtager Tivoli

Tivoli åbner dørene til årets sommersæson den 4. april 2025, og der er allerede meget at se frem til. En af de...

20. jan
Tenoren Galeano Salas er den største musikalske og dramatiske gevinst for Den Kongelige Operas opførelse af Donizettis

Belcantojuvel stråler på Operaen trods tvivlsomme produktionsidéer

Donizettis ”Maria Stuarda” bør du, kære læser, unde dig selv at opleve på Operaen, for selvom iscenesættelsen...

19. jan